In mijn praktijk kun je als jongere terecht voor vakinhoudelijke begeleiding bij verschillende schoolvakken op de middelbare school. Ook bied ik pedagogische begeleiding aan bij leerproblemen of het beter leren omgaan met een bijzonder leerprofiel. Daarnaast is er voor volwassenen de mogelijkheid van filosofische begeleiding. Hierbij onderzoeken we in een reeks ontdekkende gesprekken een levensvraagstuk dat voor jou van belang is. Hieronder kun je wat meer lezen over de verschillende soorten begeleiding.
Vakinhoudelijke begeleiding
Als remedial teacher ben ik gespecialiseerd in het onderwijs in de wiskunde en de taalvakken. Ik geef met name les in de vakken Wiskunde, Klassieke Talen, Frans en Duits. Tijdens de lessen maken we gebruik van de lesmethode die de leerling ook op school gebruikt. Daardoor wordt het mogelijk om onder begeleiding te werken aan huiswerk, herhaling van de stof of het het voorbereiden op een proefwerk of examen.
Pedagogische begeleiding
Het komt ook voor dat de jongere behoefte heeft aan langdurige begeleiding vanwege complexe problematiek en/of het risico op schooluitval. Vaak is er sprake van een bijzonder leerprofiel als hoogbegaafdheid, autisme of dyslexie. Tijdens deze pedagogische begeleiding werken we aan ontwikkeling van zaken als organisatie, meedoen in de klas, zelfvertrouwen en autonomie. Ik vind het vooral belangrijk dat de jongere zichzelf beter leert kennen en op een goede manier leert omgaan met het eigen unieke leerprofiel.
Filosofische begeleiding
Als praktisch filosoof heb ik ervaring met het voeren van gesprekken met volwassenen over complexe levensvraagstukken op het gebied van werk, relatie of zingeving. Ook als (jong)volwassene ben je van harte welkom in mijn praktijk om in gesprek te gaan over een vraagstuk dat voor jou van belang is. Tijdens een reeks filosofische gesprekken leer je op een andere manier over het vraagstuk na te denken. Van belang is vooral de motivatie om meer te weten te komen over het probleem door erbij stil te staan.